ServiceCompagniet erbjuder nu Svanenmärkta städtjänster i hela landet

Inspira, ett av ServiceCompagniets fem delägarbolag och världens första svanenmärkta städbolag, var tillsammans med Skaraborgs Städ föregångare i branschen när det gäller att leverera svanenmärkt städning. Nu har även övriga tre delägarbolag; Sesab, Norrlands Miljövård och Västmanlands Städ & Flyttjänst fått sina välförtjänta kvitton på ett starkt miljöengagemang.

- Idag är vi oerhört stolta över att samtliga ServiceCompagniets delägarbolag är certifierade enligt Svanen, säger Annika Jansen, Chef Nationella Affärer inom ServiceCompagniet.

Nu levererar ServiceCompagniet Svanenmärkta städtjänster i hela landet, vilket vi vet har stor betydelse för många av våra nationella kunder som vill ta ett stort ansvarstagande inom miljöområdet.

Rent konkret innebär Svanenmärkta städtjänster en begränsad förbrukning av rengörings- och tvättmedel. De medel som används innehåller inga ämnen om klassificeras som miljöfarliga eller hälsovådliga. Dessutom ligger det i Svanens licenskrav att se till att transporterna minimeras och att personalen är uppdaterad och lever upp till kraven i den dagliga verksamheten. Svanenmärkningen fungerar även som en form av oberoende garanti för våra kunder som vill ta ett eget miljöansvar.

Om ServiceCompagniet:

ServiceCompagniet erbjuder rikstäckande lokalvårdslösningar genom delägarbolagen som är några av städbranschens ledande aktörer. Delägarbolagen är Norrlands Miljövård AB, Inspira AB, Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB, Skaraborgs Städ AB och Sesab Service AB. Gemensamt sysselsätter vi ca 2500 medarbetare.

• ServiceCompagniet
  • svanen
  • svanenmärkning
  • svanenlicens
  • svanenmärkt städtjänst
  • annika jansen

Om Inspira: Vi erbjuder premiumtjänster inom städning och arbetsplatsservice lokalt, regionalt och nationellt. Vi utgår från kundens miljö och arbetar i huvudsak inom tre områden. Arbetsplatser, handelsplatser och publika platser. Inspira har funnits sedan 1984, omsätter 225 mkr och sysselsätter 700 medarbetare. Vi ska växa med kvalitet i allt vi gör genom ledstjärnorna kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och hållbarhet.