ServiceCompagniet får uppdrag åt Alstom

Från november och december i år tar ServiceCompagniet över ansvaret för städningen på Alstoms större anläggningar i landet. Inspira kommer att ansvara för städningen på Alstoms kontor i Stockholm.

- Vi vann den upphandling som genomfördes under våren och tar nu över ansvaret för lokalvården på de största anläggningarna, där man tidigare haft flera olika utförare av dessa tjänster. För ServiceCompagniet är det ett viktigt steg i vår utveckling och väldigt glädjande att få ännu ett stort och välrenommerat industriföretag i vår kundportfölj, säger Annika Jansen som är Chef Nationella Affärer inom ServiceCompagniet.

Läs mer om Alstom här.

OM SERVICECOMPAGNIET:

ServiceCompagniet erbjuder rikstäckande lokalvårdslösningar genom delägarbolagen som är några av städbranschens ledande aktörer. Delägarbolagen är Norrlands Miljövård AB, Inspira AB, Västmanlands Städ- och Flyttjänst AB, Skaraborgs Städ AB och Sesab Service AB. Gemensamt sysselsätter vi ca 2500 medarbetare.

• alstom
  • ServiceCompagniet

Om Inspira: Inspira erbjuder städ- och supporttjänster i världsklass för att stärka helhetsupplevelsen av kundens verksamhet. Vi utför det mesta inom städning och bidrar med en mängd olika supporttjänster, allt från bemanning av reception och intern service till hantering av kaffe, frukt och växter. Inspira, som grundades redan 1984, är idag en av Sveriges största aktörer inom sitt område. Vi omsätter ca 300 mkr och sysselsätter 900 medarbetare.