Instoremedia och Telia samarbetar i nytt butiksconcept

Telia har tillsammans med designbyrån Blink design tagit fram ett nytt butikskoncept för Telia där Instoremedia står för all digital signage med Doberman som kreativt ansvariga för de digitala ytorna.

Fokus för konceptet har varit att visa Telias tjänster och det görs bäst genom att använda digitala ytor. Man vill få besökarna att stanna längre i butiken och våga prova Telias produkter. Alla dummies i butiken är ersatta med skarpa, riktiga telefoner så att kunderna ska kunna använda de olika tjänsterna. Butikskonceptet är framtaget för hela Norden, där fokus är flyttat från hårdvaran till tjänsterna. Butiken är ett testbutik som ska utvärderas innan konceptet rullar ut i övriga butiker.

Från Instoremedia är följande installerat:

• 4st 40" pekskärmar kombinerade med pickup på utvalda telefoner.
  • 2 bord med 4st inbyggda 22" pekskärmar med pickup där information om telefonerna visas och jämförs när man lyfter upp dem.
  • 1 välkomstskärm som visar personalen som arbetar i butiken just nu. Skärmen fungerar även som ett nummerlappssystem där man får sin kölapp.
  • 1 pekskärm därifrån personalen loggar in sig för att synas ute på välkomstskärmen i butiken.
  • 1 32" skärm i kassan där olika instruerings- och reklamfilmer visas. Bakom kassan finns ett hål i väggen med en kamera. Personal kan använda kamera för att demonstrera telefoner som då syns på 32"skärmen för kunden.
  • 1 vägg med 4 st. 40" skärmar, täckta av glas och foliering, som visar olika budskap.
  • Instoremedia har även tagit fram olika gränssnitt för Telia därifrån man kan styra alla skärmarna.

- Ännu en gång får vi vara med och bygga en ny Teliabutik. Det är alltid lika roligt och utmanande att få arbeta med ett företag som verkligen satsar helhjärtat på digital signage och interaktionen mellan tekniken och användaren för att underlätta och förbättra försäljningen och upplevelsen i butik, säger Mikael Ekstrand, Marknads- och försäljningschef på Instoremedia

I butiken på Ringen har Instoremedia samarbetat med partners: Doberman, Gordons Project, Nilsson & Partners och Blink design.

Instoremedia AB

Webb: www.insm.se

Kungsholmstorg 16

112 21 Stockholm

Telefon: +468518 00860

From 10/8 ny adress:

Tjärhovsgatan 6

116 21 Stockholm

Instoremedia AB är en prisbelönad* leverantör av helhetslösningar för digital signage. Företaget grundades 2004 och har som koncept att hantera och distribuera digital media för marknadsföring och informationsvisning i bl. a butiker, restauranger, köpcentrum, mässor och inom företag. Några av företagets kunder är bl.a. Telenor, Telia, Hemmakväll, Yamaha, Copiax och Stockholmsmässan.

*Microsoft .Net Awards 2006, Deloitte "Rising star", NEC "Best solution of the year".

• butik
  • butiks tv; digital signage; information; digital tv;
  • digital signage
  • digital skyltning
  • lcd-skärmar
  • mjukvara