3 anledningar till att boka in en utbildning

Inför höststarten är det ofta läge att fräscha upp sina kunskaper. Är det svårt att motivera de anställda eller har du svårt att övertala chefen att få gå en utbildning? Här kommer tre anledningar till varför du ska gå en kurs.

1. Du blir mer motiverad

Motivationen ökar med regelbunden kompetensutveckling. Du får då nya idéer som kan appliceras på det egna arbetet. Intab erbjuder kurser i analysmjukvaran EasyView. Kanske finns det funktioner som du inte vet hur de ska användas, eller analysmöjligheter som du inte visste fanns? EasyView är framtaget för analys av mätdata, så det finns många smarta funktioner som är svårt att ha koll på.

2. Du blir mer effektiv

Med ny kunskap i ryggen kan du analysera din data på ett annat sätt. Analysen går också fortare när du inte behöver testa dig fram utan vet hur allting fungerar. Det gör att arbetet blir mer effektivt. Dessutom kan du dela med dig av de nya kunskaperna till kollegor som inte själva gått utbildningen.

3. Du får chansen att diskutera er analys

Intab har olika typer av utbildningar, dels de som arrangeras i deras lokaler i Stenkullen och dels de som är företagsförlagda. Båda har sina fördelar. Vill du träffa EasyView-användare som arbetar på andra företag är ett kurs hos Intab att föredra. Det kan vara lärorikt och intressant att höra hur andra mäter och dela idéer med personer från andra branscher.

På den företagsförlagda utbildningen skräddarsys kursen för just er. Vi utgår då från era mätningar och ni får chansen att diskutera specifika problem med en mätexpert från Intab.

Vilken utbildning du än väljer, passa på att notera ner frågor och funderingar innan utbildningstillfället. På så sätt får ut mesta möjliga av dagen.

Har du dåligt med tid just nu? Vi erbjuder även webbkurser, skräddarsydda för just dig, där du får en genomgång av mjukvaran och dess funktioner online med en expert från Intab.

• Arbetsmiljö