Pressmeddelande -

Svenskt startup startar globalt samarbete med Unilever för dess UV indikator teknologi

Samarbetet kommer att fokusera på utveckling av indikatorer för UV-strålning med målet att öka konsumenternas medvetenhet och minimera risken för hudskador.

"Vi är glada att samarbeta med Intellego och vi ser fram emot att utveckla UV-indikatortekniken för att öka medvetenheten och indikering av UV-strålning vilket kan hjälpa våra kunder till en hälsosammare livsstil", säger Carol Liu, Global Brand Manager och Benny Liang, Global Assistant Brand Manager.

"Innovation och distribution har alltid varit avgörande för att hitta framgång på marknaden varför vi är mycket glada över att börja samarbeta med Unilever och vi ser fram emot att gå vidare med utvecklingssamarbetet. Intellegos dosimeterteknik har potential att indikera exponering för strålning och vi ser fram emot att utveckla detta vidare tillsammans med Unilever ", säger Intellego Technologies VD, Claes Lindahl

• dosimeter
  • hudcancer
  • solning
  • sol
  • startup
  • indikator
  • uv
  • unilever
  • utveckling
  • intellego
  • teknik
  • företagande
  • globalt

Om Intellego Technologies

Intellego Technologies är ett svenskt forsknings- och utvecklingsföretag med inriktning på dosimetrar. Intellegos teknik bygger på forskning från University of Strathclyde, Skottland. Intellegos teknik används idag inom konsument, sjukhus och byggbranschen.