Quizfeud - Spelet som tar frågan till en helt annan nivå!

Frågespel har vi alla spelat någon gång. Med Quizfeud tas spelet till en helt ny nivå. Svara på frågor och vinn poäng. Det är basen i varje frågespel.

Men nya Quizfeud tar det hela steget längre. Här får du välja vilka frågor din motspelare måste knäcka, satsa "all in" och använda livlinor som kan hjälpa dig hitta det rätta svaret.

Den ultimata frågespelsappen
I stället för att fokusera på fråga/svar i all oändlighet har spelutvecklarna lagt till möjligheterna att satsa olika mycket poäng, psyka din motspelare och få tredubbel hjälp i kniviga situationer. Med andra ord har de skapat ett frågespel i kvadrat.

Psyka din motståndare
Genom att följa vad din motspelare svarar kan du ta reda på vilka kategorier hen är bäst på. Dessutom kan du se om din motspelare väljer att använda några livlinor, och kanske då anta att den specifika frågan ansågs som svår. Dessutom kan du, genom att själv använda livlinorna Bomben, Tärningen eller Pilen ha en chans att ta hem spelet – även om du ligger under. Är du, som oss, lite vetgiriga och vill hela tiden veta mer? Då passar den wikilänkade knappen "Vill du veta mer" där du kan få djupare kunskap om svaret på frågan.

Vad resulterar Quizfeud i då? Jo, för många ett superberoende, ömma fingrar och kanske till och med en bättre allmänbildning.

Quizfeud finns både som gratisversion och utan reklam. Går att  ladda nertill både iPhone och Android.