Intelligent Marketing Nordic AB får förtroende från investerare

Intelligent Marketing står inför lanseringen av sitt digitala marknadsföringssystem. Lagom till
första släppet kan man också avslöja att en fortsatt hög utvecklingstakt säkrats tack vare att
riskkapitalbolaget Svanberg & Co Utveckling AB går in med riskkapital.

Intelligent Marketing har utvecklat ett system för att hantera onlinemarknadsföring på ett effektivare sätt. Genom att ansluta och hantera alla sina annonskonton i ett samlat gränssnitt blir överblicken och möjligheterna helt unika. I ett och samma system både skapar och hanterar man också sina annonskampanjer för sökmotorer, sociala media liksom i display- och videoformat. Potentialen i tjänsten och därmed företaget är mycket stor anser Håkan Svanberg, VD för Örebrobaserade Svanberg & Co Utveckling:

– Vi har valt att investera i bolaget då vi aktivt söker efter bolag som vill växa snabbt inom
Techbranschen. Intelligent Marketing har alla möjligheter att växa både i Sverige och Europa och ledningen har ett tydligt fokus på försäljning, vilket Svanberg & Co Utveckling gillar.

Det nytillkomna kapitalet ska användas till utveckling, marknadsföring och till höstens internationella lansering.

– Att vi nu säkrat muskler för den fortsatta utvecklingen med hjälp av Svanberg & Co ger oss ett kvitto på att marknaden tror på vår tjänst. Det innebär också att vi snabbare kan nå ut i såväl Sverige som internationellt, vilket ger oss den hävstång vi behöver för att snabbt komma ur startblocken, säger Johan Bollman, VD på Intelligent Marketing Nordic AB.

IMS, som systemet kallas, har som mål att hjälpa användarna att samla in relevant data kring varje marknadsföringsåtgärd. Med nyvunnen kunskap ska man sedan enklare kunna överblicka, styra och optimera sina digitala kampanjer. Som kund prenumererar man på tjänsten som är helt molnbaserad. I det fortsatta utvecklingsarbetet kommer användarna också att bjudas intill dialog för att ges möjlighet att påverka tjänstens kommande funktioner.

– Förutom en högre lanseringstakt kommer vi också att kunna utveckla nya och spännande funktioner i ett helt annat tempo än vad som annars hade varit fallet. Vi kommer också att ha stort fokus på att låta marknaden och våra kunder vara en del i det löpande utvecklingsarbetet, för att skapa en tjänst som är helt skräddarsydd efter de reella behov som finns, avslutar Johan Bollman.

För ytterligare information vänligen kontakta :

Johan Bollman, VD på Intelligent Marketing Nordic AB, johan@intelligentmarketing.se
Håkan Svanberg, VD på Svanberg & Co Utveckling AB, hakan.svanberg@svanbergutveckling.se

• Företagsinformation

• system
  • onlinemarknadsföring
  • internetmarknadsföring
  • nyemission
  • startup
  • riskkapital
  • intelligentmarketing
  • ims

Vill du testa IMS gratis i 30 dagar? Surfa in på www.intelligentmarketing.se och signa upp. Dela sedan med dig av dina erfarenheter, ris som ros. Kom med önskemål och idéer och bidra till att IMS blir helt perfekt för dina och andras behov.

Johan Bollman