Contemplation har utvecklats med utgångspunkt i det danska konceptet Hygge

Interface lanserar kollektion inspirerad av Hygge

Interface, tillverkare av hållbara, modulära textilgolv, lanserar nu två nya kollektioner; Contemplation och Multichrome. Kollektionerna är inspirerade av de senaste trenderna och den senaste forskningen inom färgpsykologi.

”Arbetsplatser förändras ständigt och har blivit som en förlängning av våra hem. Det finns nu ett stort behov av miljöer som fokuserar på det fysiska, kognitiva och emotionella välbefinnandet på arbetsplatser, där färg utgör en mycket viktig del” säger Josefin Carne, konceptdesigner på Interface i Sverige.

Contemplation har utvecklats med utgångspunkt i det danska konceptet Hygge. Den tidlösa enkelheten i skandinaviska interiörer erbjuder en dämpad färgpalett för att skapa en värmande, hemtrevlig inredning med dämpade, men ändå mångsidiga färger.

Multichrome å andra sidan är designad med starka färger för att kunna skapa zoner i inredningen.

”Att använda en variation av färger för att definiera särskilda utrymmen eller zoner, är avgörande för den visuella och mentala stimulansen för människorna på en arbetsplats” menar Josefin. “Det uppmuntrar inte bara till kreativitet och samarbete, det ger också möjligheter att välja den bästa miljön för olika typer av arbete.”

Contemplation och Multichrome finns tillgängliga i 12, respektive 16 olika färger, och intervallet öppnar upp för en mängd estetiskt tilltalande designalternativ.

I linje med Interface “Mission Zero”-löfte att inte ha någon negativ miljöpåverkan 2020, tillverkas Multichrome av 100 procent återvunnen nylon. Contemplation kräver installation i förband, tegel eller utan längdriktning, medan Multichrome läggs monolitisk. Båda kollektionerna finns tillgängliga i formatet 50x50cm.

För mer information, besök https://www.interface.com/EU/sv-SE/sverige

Interface grundades 1973 och är idag världsledande inom design och produktion av textila golvplattor. Interface var en av de första verksamheterna som, i mitten av 1990-talet, offentligt förpliktad sig till att tillverka sina produkter på ett hållbart sätt. Mission Zero etablerades: att verksamheten år 2020 inte ska ha någon negativ miljöpåverkan. Mission Zero påverkar och inspirerar företaget till att hela tiden utveckla sig för att nå målet.

Interface har nått mer än halvvägs mot målet Mission Zero, och har vunnit erkännande för de resultat som uppnåtts hittills. Produkterna har också fått många priser, särskilt för design och innovation, som till exempel The Athenaeum Good Design Awards for World Textiles.

Följ oss på Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, and Vimeo.

Interface, Inc. är världens största tillverkare av modulära textilgolv och har nyligen utvidgat sitt sortiment med en ny LVT-kollektion. Våra hårda och mjuka golv är utformade för att kombineras i ett integrerat golvsystem. Hållbarhet står i fokus hos Interface och vi vill minimera vår påverkan på miljön och samtidigt öka värdet för våra aktieägare. Vårt Climate Take Back™-initiativ fokuserar på att driva positiv förändring i världen för att skapa ett klimat som är anpassat för liv.

Nyligen kom Interface på tredje plats på GlobeScan och SustainAbilitys 20th Annual Sustainability Leaders Survey. Interface är det enda företaget som har vidhållit en plats varje år sedan starten 1997.

För mer information besök http://www.interface.com/EU/sv-SE/sverige

Följ oss på Twitter, YouTube, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, och Vimeo

Sofie Philipsson

Presskontakt Nordic Trade Marketing Manager Nordics & Baltics PR & communication

Ledande design, innovation och miljömässig hållbarhet.

Interface, Inc. är ett globalt kommersiellt golvföretag och världens största tillverkare av kommersiella textilplattor. Vi har nu utvidgat vårt sortiment till att även innefatta LVT och nora® gummigolv. Vårt modulära system hjälper kunder att skapa vackra, kreativa interiöra utrymmen samtidigt som de påverkar de människor som använder dem och vår planet positivt. Vårt Climate Take Back™-initiativ fokuserar på att driva positiv förändring i världen för att skapa ett klimat som är anpassat för liv.

Interface
Rosenlundsgatan 40