Interflora återkallar choklad

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2019 15:45 CEST

Återkallelsen gäller chokladaskar med 9 respektive 15 bitar

Interflora återkallar chokladaskar med nio respektive 15 bitar. Produkterna återkallas på grund av att de innehåller jordnötter vilket inte framgår av innehållsförteckningen. Produkternas etikett överensstämmer alltså inte med innehållet vilket kan utgöra en risk för jordnötsallergiker.

Återkallelsen avser endast förpackningsstorlek 125 gram och 230 gram (ej fyrabitarschoklad med förpackningsstorlek 55 g). Produkterna har sålts på www.interflora.se och i anslutna Interflorabutiker och ombud i hela Sverige.

Produkterna har tagits bort från Interfloras hemsida och i anslutna butiker. Interflora beklagar det inträffade och uppmanar de kunder som har jordnötsallergi, att lämna tillbaka chokladen till en Interflorabutik eller reklamera till kundservice@interflora.se. Vid upplevd allergisk reaktion hänvisar vi till sjukvården.

Vid ytterligare information eller frågor kontakta:

kundservice@interflora.se

Kommentarer (0)