Nostalgi på nytt sätt när Interflora pyntar julen

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2012 17:02 CET

Bland 2012 års julblommor stoltserar klassiker som julstjärnor, amaryllis och hyacint; nostalgiskt och nytt på en och samma gång. För även om själva blomvalet är supertraditionellt i år innehåller Interfloras julkollektion många spännande och nya detaljer. Samhällstrenden att lämna plastdetaljer för mer naturliga varianter är tydlig även bland blommor, där botaniskt dekorationsmaterial såsom kottar, kvistar och kanelstänger dominerar. Vi ser också en lekfullhet i utsmyckningarna, vilket gör det lätt att hitta produkter för alla hem och stilar.

Att skicka med en ask choklad med jul-Blommogramet är mycket uppskattat, och därför har Interflora i år tagit fram ännu fler produkter där en vacker blomma kombineras med en ask praliner.

Fler tips om julblommor hittar du i Interfloras inspirerande julbroschyr.
Blommogram skickar du till nära och kära ända fram till dagen innan julafton (i vissa fall även på julafton) och för det mesta ända fram till dörren. Blommogram levereras i hela landet och till 150 länder jorden runt. Närmaste butik hittar du på www.interflora.se där du också kan beställa Blommogram.

Interflora AB är Sveriges ledande företag inom blomsterfackhandel och driver idag Interflora Blomsterförmedling och fackhandelskedjorna Interflora och Interflora Fresh. Totalt 750 blomsterbutiker runtom i Sverige är ombud för förmedlingstjänsten Blommogram.

För mer information, kontakta Anna Ceder, informatör på Interflora AB: tel 08-634 44 01.

Kommentarer (0)

Kommentera