Tulpaner ny favorit till Alla hjärtans dag

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 14:18 CET

Även om röda rosor är en evig symbol för kärlek, så tar säsongsblommor med tulpaner i spetsen upp kampen om populäraste Alla hjärtans dag-blomster på Interflora.se.

Alla hjärtans dag, den 14 februari, är den enskilt största blomsterdagen under året, och det säljs hela två miljoner röda rosor i svenska blomsteraffärer. En stor del av dessa rosor förmedlas som Blommogram över hela Sverige, så de 750 blomsterhandlare som är anslutna till Interflora har en intensiv dag att se fram emot med i genomsnitt en tiofaldig försäljningsökning.

Även om rosor traditionellt har varit den populäraste blomman att uppvakta med på Alla hjärtans dag, har säsongsblommor som tulpaner, anemoner och ranunkler seglat upp som starka utmanare de senaste åren. På Interflora.se syns denna trend tydligt, och just tulpanbuketterna spås bli årets storsäljare när det kommer till Alla hjärtans-beställningar.

Vårens blomstertrender är romantiska och frodiga, vilket passar utmärkt inför stundande Alla hjärtans dag. Som exempel kan nämnas Interfloras dramatiska februaribukett med mörkt lila tulpaner och rosa vaxblomma, buketten Kärlek som är en klarröd kärleksförklaring bestående av tulpaner och anemoner, och buketten Love; röda och rosa tulpaner samt vaxblommor i en härlig mix.

Glömt bort att uppvakta på Alla hjärtans dag? Blommogram levereras över hela Sverige, och görs beställningen före klockan 13 på Interflora.se den 14 februari så når buketten mottagaren redan samma dag.

Interflora AB är Sveriges ledande företag inom blomsterfackhandel och driver idag Interflora Blomsterförmedling och fackhandelskedjorna Interflora och Interflora Fresh. Totalt 750 blomsterbutiker runtom i Sverige är ombud för förmedlingstjänsten Blommogram.

För mer information, kontakta Anna Ceder, informatör på Interflora AB. Tel 08-634 44 01.

Kommentarer (1)

Beställde blommor på förmiddagen på Alla hjärtans dag, de kom fram innan 15.00, stort tack för bra service.

- Magnus - 2013-02-23 15:53 CET