INTERSPORT lanserar kollektion med Patrik Sjöberg

INTERSPORT lanserar kollektion med Patrik Sjöberg

I sommar är det 25 årsedan Patrik Sjöberg satte världsrekord på 242 cm på Stockholms Stadion och han innehar fortfarande det europeiska rekordet. Det firar INTERSPORT med en kollektion av tränings- och vardagskläder framtagen tillsammans med Patrik Sjöberg och tillförmån för BRIS.
- 242 är plagg för innan, under och efter träning. Dessutom säljs de för ett gott ändamål, säger Patrik Sjöberg.

INTERSPORT valde för drygt ett årsedan att fokusera sina välgörenhetsinsatser på organisationen BRIS och hjälpa dem att nå sitt mål att ha öppet dygnet runt, året runt för barn som vill tala med en vuxen.
- Sport har många roliga och fantastiska sidor så som gemenskap, glädje och hälsa. Med 242 och våra andra samarbeten med BRIS vill vi visa att vi även är engagerade i de negativa sidorna kring idrott och gör något konkret för att hjälpa barn och unga, berättar Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig INTERSPORT.
- Initiativ som 242 är oerhört viktiga för BRIS-verksamhet. Vi har bra samarbete med INTERSPORT och Patrik Sjöberg och de är genuint engagerade i att hjälpa till, berättar Mikael Willborg, chef för insamling och sponsring BRIS.

242 består av t-shirts i bomull med grafiska tryck utifrån Patriks Sjöbergs mästerskapsmedaljer och stora segrar samt funktionskläder för både den vane idrottaren och motionären.
- Som före detta elitidrottare har jag testat mängder med träningskläder och jag vet vad jag vill ha, säger Patrik. Därför har det varit riktigt roligt att få vara med i designprocessen och utformningen av 242-kollektionen.
- 242-kollektionen finns att köpa från och med vecka 28 i INTERSPORTs drygt 150 butiker och på tisdagens pressvisning fick vi mycket positiv respons, avslutar Claudia Nilsson.

Information om 242
242-kollektionen lanseras i butik vecka 28. T-shirtarna kommer finnas i alla INTERSPORTs drygt 150 butiker. Funktionskläderna kommer finnas i de flesta INTERSPORT-butiker.
Plaggen kostar mellan 200-500 kronor.
10 kronor per plagg går till BRIS.

Kontakt
Claudia Nilsson, PR- och informationsansvarig INTERSPORT, claudia.nilsson@intersport.se eller 031 – 727 89 87.

För pressbilder eller lån av produkter kontakta Rebeckah på Polhem PR, rebeckah@polhem.com eller 08- 226 227.

INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2010 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,3 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 300 butiker i 40 länder. Under 2010 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt.