Intersport och IFK Göteborg i filmsamarbete

Tre blåvita nyckelspelare joggande, trixande och skrotlyftande i typiska göteborgsmiljöer. Det är temat i Intersports film med fokus på IFK Göteborg.

– Den är ett led i ambitionen att
bättre synliggöra våra fotbollssamarbeten, säger
VD Ulf Kinneson.

Intersport är en tung aktör inom idrottssponsring. När det gäller fotboll samarbetar´sportkedjan med såväl flera allsvenska lag som med SvFF.

– Det var läge att göra något för att manifestera vårt engagemang för sporten och anledningen till att det blev just IFK Göteborg är att vi har haft ett mångårigt samarbete, säger Ulf Kinneson. Men vi kommer att göra olika aktiviteter även med andra sponsrade idrottare och lag framöver.

Huvudrollsinnehavarna i IFK-filmen är spelarna Mattias Bjärsmyr, Philip Haglund och Sam Larsson.

– Vi älskar slutresultatet och det är verkligen kul och värdefullt när partners engagerar
sig på eget initiativ, säger IFK Göteborgs marknadschef Andrej Häggblad Hristov. Och det ligger självklart i båda parters intresse att höja temperaturen inför den allsvenska starten.

Soundtracket spelar också en stor och pulserande roll. Det är göteborgssångerskan och artisten Nina Natri – mångårigt inslag i Blåvitts ståplatssektion – som tolkar Joel Almes inmarschlåt ”Snart skiner Poseideon” .

Här kan du lyssna på soundtracket: https://soundcloud.com/ninanatri/snart-skiner-poseidon

Här kan du se filmen: http://youtu.be/fSADJhFxkao

För mer information kontakta:

Intersport: Anni Sandgren, Presskontakt, 031-7279452

IFK Göteborg: Andrej Häggblad Hristov, 0761-158128

Nina Natri, 0733-787317

Philip Haglund, 0734-030422

Byrå: Intersports byrå Welcom

Produktionsbolag: Superstudio

Om Intesport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med drygt 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor 2013. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 430 butiker i 42 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10 miljarder euro globalt. www.intersport.se