Intersport och Stockholm Tunnel Run i samarbete

Intersport och Stockholm Tunnel Run i samarbete

Den 22 november 2014 arrangeras Stockholm Tunnel Run, en unik 10 km löparupplevelse. Nu inleds ett samarbete tillsammans med Intersport som kommer vara med under detta once in a life time-evenemang.

– Intersport har levererat sportartiklar sedan 60-talet och har över 150 butiker i Sverige. Med grund i Intersports DNA ska vi bli bäst på sport och erbjuda alla kunder rätt lösning. Genom samarbetet med Stockholm Tunnel Run når vi en bra målgrupp i den satsningen. Intersport kommer möjliggöra för deltagarna att hämta ut sitt startkuvert i utvalda butiker i Stockholm, vi kommer även ha speciella erbjudanden kopplat till loppet, säger Ulf Kinneson, VD för Intersport.

Intresset för Stockholm Tunnel Run är stort bland motionärer runtom i Sverige då det redan är över 16000 anmälda till loppet. En speciell charityklass som skapades är redan fulltecknad och intresset från samarbetsparterns är också stort.

– Vi är mycket glada att kunna presentera Intersport som sponsor, det kommer innebära att vi når en motionsintresserad målgrupp och att Intersport bidrar till en oförglömlig upplevelse för deltagarna, säger Tomas Hoszek, VD för Lidingöloppet.

Stockholm Tunnel Run är ett löparlopp på 10 km där alla är välkomna att vara med, allt från elit till motionär. De som deltar i loppet kommer att få uppleva Norra Länkens tunnlar innan biltrafiken släpps på. Start och mål är i Värtahamnen och loppet arrangeras av Lidingöloppet. Läs mer på: www.tunnelrun.se

För mer information kontakta:

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se eller 031-727 94 52

Anna Lundh, Projektledare Stockholm Tunnel Run 2014, 070-399 49 64. Kontakt kan även tas via
press@lidingoloppet.se

Norra länken är Norra Europas största vägtunnelprojekt som byggs av Trafikverket i samarbete med Stockholm Stad. Norra länken byggs för att förbättra trafiksituationen i Stockholm, men också för att minska miljöbelastningen. För mer information om Norra länken, besök - http://www.trafikverket.se/norralanken/

Om Intesport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med drygt 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor 2013. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 430 butiker i 42 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10 miljarder euro globalt. www.intersport.se