Intersport vinner pris för bästa e-handel

Intersport vinner pris för bästa e-handel

Under gårdagskvällen vann Intersport priset för bästa e-handel när vinnarna korades i EPiServer Awards på Munchenbryggeriet i Stockholm.

EPiServer Awards genomfördes för sjätte året i rad, för att premiera framgångsrika och inspirerande projekt, webbplatser och tekniska lösningar som byggts på EPiServers plattformar.

I årets upplaga nominerades 84 bidrag i fem kategorier: Bästa e-handel, Bästa webb B2C, Bästa webb B2B, Bästa webb offentlig sektor samt Bästa intranät. Intersport vann priset för Bästa e-handel med motiveringen:

”Vinnaren av Bästa e-handel är en sajt som kopplar ihop det digitala med det fysiska på ett föredömligt sätt. Det är enkelt att hitta produkter tack vare en tydlig navigation och sökfunktionalitet. En naturlig koppling till butik finns där hela tiden vilket knyter ihop omnikanal-tänket. Vinnaren har tagit ett första steg mot att skapa en verkligt lojal kundkrets genom att medvetet inspirera till en aktiv och sund livsstil och inte bara uppmana till produktköp.”

Hemsidan producerades under våren och sommaren tillsammans med Welcom och Avensia.

– Vi är otroligt stolta över att få denna utmärkelse. Vi har tillsammans med Welcom och Avensia arbetat långa dagar för att nå dit vi är idag, och detta är ett bevis på att hårt arbete lönar sig. Det är dock bara början på vår resa. Vi har en lång bit kvar att gå men med en riktigt bra grund att stå på, säger Daniel Anvell, COO på Intersport

Till hemsidan: www.intersport.se

Daniel Anvell, COO Intersport, daniel.anvell@intersport.se, 031-727 95 99

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med över 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 500 butiker i 43 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10,6 miljarder euro globalt. www.intersport.se