Intersportbutik i Malmö storsatsar på fotbollsavdelning

Intersportbutik i Malmö storsatsar på fotbollsavdelning

I höstas förlängdes samarbetsavtalet mellan Intersport och Malmö FF och under våren har Intersportbutiken i shoppingcentret Mobilia byggt en exklusiv fotbollsavdelning som nu står färdig.

– Man blir som ett barn på nytt och man vill aldrig gå hem, säger skyttekungen Magnus Eriksson som besökte butiken i veckan tillsammans med lagkamraterna Simon Therm och Miko Abornoz.

Redan 2008 hade Intersport som mål att få igång ett samarbete med Malmö FF. Under 2011 skrevs ett samarbetsavtal som nu är förlängt med flera år. Intersport Syd har inlett en stor satsning på fotboll, bland annat har en teamsäljare med fokus på fotbollsföreningar anställts.

– Vår nya teamsäljare och samarbetet med Malmö FF har gett bra resultat och idag står vi med 17 föreningar som vi ska jobba aktivt med framöver. Intersport är ett starkt varumärke och det märks när vi kommer ut till föreningarna, säger Tomas Nanasi, VD för Intersport Syd.

Den nya exklusiva fotbollsavdelningen är byggd i Intersports manér men leverantörerna Nike, Puma och Adidas har fått sätta sin personliga prägel på yta, innehåll och utformning.

– I Malmö är det fotboll som gäller 365 dagar om året. Genom ett närmare samarbete mellan oss och våra leverantörer kan vi erbjuda både de senaste prylarna och en skön helhetsupplevelse, fortsätter Tomas.

De tongivande Malmö FF-spelarna Magnus Eriksson, Simon Therm och Miko Abornoz rör sig ofta i Intersportmiljöer och bekräftar att Intersport i Mobilia har lyckats skapa en unik atmosfär.

– Det är alltid en fröjd att gå in på Intersport. Servicen är god och den nya satsningen på fotbollsavdelningar är magiskt, säger Simon Therm.

För mer information kontakta:

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se eller 031-727 94 52

Om Intesport: Intersport är ett av Sveriges mst kända varumärken. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor 2013. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 430 butiker i 42 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10 miljarder euro globalt.