Stockholm Globe Arenas tecknar samarbetsavtal med Intersport

Stockholm Globe Arenas tecknar samarbetsavtal med Intersport

Intersport och Stockholm Globe Arenas har tecknat ett samarbetsavtal i vilket Intersport blir officiell sportpartner till Stockholm Globe Arenas arenaområde och evenemang.

Parterna har tecknat ett femårigt samarbetsavtal med ambitionen att tydliggöra Stockholm
Globe Arenas arenaområde som norra Europas största sport- och evenemangsområde. Centralt för avtalet har även varit att några av Sveriges mest framgångsrika idrottslag i både fotboll och ishockey spelar sina hemmamatcher i Stockholm Globe Arenas arenor.

– Intersport har som målsättning att stärka sin position och bli bäst på sport. Kopplingen
till Stockholm Globe Arenas område och evenemang är ett viktigt steg i den satsningen, inte bara sett till Stockholmsområden utan sett till hela Norden, säger Ulf Kinneson, VD på Intersport.

– Vi tycker självfallet att det är jätteroligt att få Intersport, med sin varumärkesprofil och sitt kunnande, som vår officiella sportpartner. Det befäster både vårt företag och vårt område som ledande inom evenemangsbranschen, säger Ninna Engberg VD Stockholm Globe Arenas.

Samarbetsavtalet trädde i kraft den 1 mars 2014.

Daniel Stålbo Marknads- &
Kommunikationschef Stockholm Globe Arenas, 08-600 93 52, daniel.stalbo@globearenas.se

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport,
031-727 94 52, anni.sandgren@intersport.se