Team Sportias klubbverksamhet i Göteborg går över till Intersport

Den 1 januari 2014 sker en fusion mellan Team Sportia Klubb & Företag och Intersport Förening & Företag i Göteborg. Därmed bildas ett nytt bolag som kommer att gå under Intersports flagga.

Klubbverksamheten är en viktig del inom sporthandeln och ett av Intersports fokusområden för att stärka sin position på marknaden som den självklara destinationen för sport.

- Fusionen är ett viktigt steg i vår satsning, inte bara inom klubbverksamheten utan även i vårt arbete för att skapa en tydligare position på marknaden, säger Intersports VD Ulf Kinneson.

Anders Jörnell är idag ansvarig för Team Sportia Klubb & Företag i Göteborg och ser mycket positivt på sammanslagningen:

- Jag ser stor potential i Intersports nysatsning på klubbverksamheten och ser fram emot resan vi har framför oss. I och med fusionen har vi stor potential att ta hand om våra kunder i allt större omfattning.

Fusionen innebär att det nya bolaget kommer bli störst på klubbverksamheten i Göteborg, men målet är att stärka sig ytterligare i hela västra regionen.

För ytterligare information kontakta:

Anni Sandgren, Presskontakt, anni.sandgren@intersport, 031-727 94 52

Fakta Intersport: Intersport bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2012 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,3 miljarder kronor. Intersport Sverige AB ingår i IIC-Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 430 butiker i 42 länder. Under 2012 omsatte Intersport-gruppen cirka 10.2 miljarder euro globalt.