Topprekrytering till INTERSPORTs styrelse

Topprekrytering till INTERSPORTs styrelse

INTERSPORTs koncept om en köpupplevelse i världsklass sprakar, nu med ny topprekrytering i styrelsen. Ebba Kilman, de senaste 3 åren VD för mediebyrån Vizeum, med ett förflutet på Google gör entré med en ovärderlig kompetens och erfarenhet inom marknadsföring, innovativ affärsutveckling och sambandet mellan digital handel och traditionella affärsmodeller.

Snabbhet blir avgörande

Ebba har en gedigen meritlista, de senaste tre åren som VD för mediebyrån Vizeum och har därutöver tidigare erfarenheter som bl.a. affärsområdeschef på Google och byråchef på kommunikationsbyrån Abby Priest, då Abby Norm. Hon uppmärksammas för sitt engagemang, sin resultatinriktade målmedvetenhet och brinner för att driva digital trasnformation.

- Jag är mycket hedrad över uppdraget och är glad och stolt över att Intersports ägare och ledning tror att min genuina passion för att transformera och framtidssäkra traditionella affärsmodeller kan göra skillnad. Retailbranschen genomgår ett stålbad där endast de snabbaste och starkaste kommer att överleva. Intersport är ett fantastiskt varumärke och den nya ledningen med Marcus i spetsen och den väldigt kompetenta styrelsen jag nu får chans att arbeta med gör att jag tror väldigt mycket på bolaget, säger Ebba.

Ovärderlig erfarenhet

Ebbas erfarenhet inom marknadsföring, innovativ affärsutveckling och sambandet mellan digital handel och traditionella affärsmodeller blir ovärderlig, berättar Marcus Wibergh, VD på INTERSPORT.

- Jag är mycket glad och stolt att Ebba vill vara en del av vår resa framöver, fortsätter han.

INTERSPORT på fortsatt framfart

INTERSPORT är på fortsatt framfart och flera delar utvecklas och implementeras för att stärka företagets omnikanallösningar med fokus på kundens köpresa. Ebbas roll för att förstärka konceptet ytterligare och fortsätta utveckla de satta grunderna kommer vara mycket betydelsefulla på den konkurrenskraftiga marknaden.

- Ebbas kunskap inom taktisk och strategisk marknadsföring kommer göra skillnad för oss i vårt positioneringsarbete att vara Sveriges mest inspirerande sportdestination, avslutar Marcus.