Två nya träningskollektioner från INTERSPORTs egna varumärke

Två nya träningskollektioner från INTERSPORTs egna varumärke

Intersports egna varumärke Energetics satsar stort på eget sortiment med inte bara en, utan två nya kollektioner; Into the wild för högintensiv träning och yogakollektionen Power down. Snacka om träningspepp efter sommaren!

- Det är trendigt, snyggt och samtidigt funktionellt och väl anpassat efter de tilltänkta ändamålen. Precis vad man eftersöker för sin träningsgarderob, säger Sophia Jacobsson designer på INTERSPORT.

Power Down - Snyggt och skönt för yoga och pilates

Power down finns redan nu i butik och online, här har fokus varit obegränsad rörelse, balans och styrka av lägre intensitet. Kollektionen andas lugn och är inspirerad av yogans värld och vi blickar inåt för att hitta balans och fokus. Kollektionen har många fina detaljer, snygga mönster och sköna, funktionella material, berättar Sophia.

- Det storblommiga printet på den ena siluetten och seamless-kollektionen med det vackra mönstret på höga tights och crop top känns väldigt trendigt samtidigt som det är bekvämt, fortsätter hon.

Kollektionen presenteras av yogaentreprenören Johanna Hector som arbetat professionellt med yoga i 20 år. Hon älskar printen och de sköna kvalitéerna, berättar hon.

- Det är otroligt skön passform och materialen är både sköna och smarta att träna i.

Into the wild - Maxa din explosivitet och styrketräning

Into the wild är en stark och kraftfull träningskollektion med djuriska inslag, dova färger och snygga detaljer.

- Passform och modeller lämpar sig bra för högintensiv explosivitet och svettiga styrkepass och ger med sitt kraftfulla uttryck extra energi på gymmet, fortsätter Sophia.

Into the Wild finns online och i butik under vecka 34.

INTERSPORT Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2018 omsattes över 11,5 miljarder euro globalt. INTERSPORT samarbetar med över 1200 föreningar inom bl.a. fotboll, hockey och friidrott och uppmuntrar till så mycket sport och gemenskapsom möjligt.

INTERSPORT bildades 1968 är ett av Sveriges mest kända varumärken med 130 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i INTERSPORT-koncernen med 8 butiker över landet. INTERSPORT är den ledande omnikanal återförsäljaren inom sport genom en köpupplevelse oavsett om den startar digitalt eller i butiken.