Interxion förbättrar Cloud Backup-lösning

• Banbrytande kompabilitet med de senaste kommersiella, privata och hybrida plattformarna för molnlösningar
  • Ny lokalt backupalternativ skapar flexibilitet och lägre kostnader
  • Ny FIPS-certifierad kryptering lever upp till högsta internationella standard

AMSTERDAM. INTERXION HOLDING NV, (NYSE: INXN), en ledande leverantör av operatörsneutral colocation och datacentertjänster, lanserar en utvidgad version av deras Secure Data Service-tjänst (SDS) för backup av molnlösningar. Det innebär en rad nya fördelar för alla slags företag som behöver en snabb, enkel och agentfri backup av sina företagskritiska applikationer.

Denna nya tjänst är baserad på den senaste versionen av Asigras agentfria backup för molnlösningar, som används av över 250 000 sajter på globalt plan och som även ledande tjänsteleverantörer såsom CDW, HP och Verizon förlitar sig på.

Den senaste versionen av SDS understöder kommersiella, privata och hybrida molnlösningar. Tjänsterna till virtuella miljöer såsom Hyper-V, WMware och XenServer utvidgas med hjälp av en agentfri version av den senaste API:n för en förbättrad prestanda och användbarhet. Det innebär en lokal och förmånlig backup-lösning för "on-premise" backup av data, vilket gör att kunderna kan fördela resurserna för backup i förhållande till datavärdet. Lösningen erbjuder även en rad krypteringsalternativ för data med FIPS 140-2-säkerhetscertifiering, en oberoende standard som är erkänd av internationella myndigheter, inklusive det amerikanska försvarsministeriet.

• Vår nya SDS-lösning är ledande på många centrala områden, samtidigt som den tilltalar nya användare från allt från mellanstora företag till internationella offentliga organ, säger Kevin Dean, CMO hos Interxion.
  • Den levererar full prestanda till offentliga, privata och hybrida plattformar för molnlösningar, vilket är attraktivt för de företagskunder som är intresserade av den service vi erbjuder i Interxions Cloud Hub. Lokala backup-system gör det möjligt för mindre företag att skräddarsy deras backup så att den lämpar sig för just deras behov. SDS-lösningen är certifierad med FIPS, vilket betyder att den kan erbjuda en likhetsgrad som är ultimat för blue chips och säkerhetsmedvetna offentliga företag.

Om SDS
Interxions SDS-lösning gör det möjligt för företag i alla storlekar och på alla tekniska nivåer att få en säker och direkt backup, samt styra och återfå företagskritisk data genom att använda ett extremt säkert valv i Interxions datacenter. Den är agentfri, lätt att installera och använda och kräver minimal bandbredd, och lämpar sig därför perfekt till backup av multi-sites och mobil data. Den innehåller ytterst säkra FIPS-certifierade processorer för kryptering och eliminering av information. Den kräver ingen ekonomisk investering och faktureras på basis av den mängd data som lagras efter komprimering och avancerad duplicering vid användning av nyaste molnsoftware.

• co-location
  • colocation
  • datahall
  • datorhall