Utökade säkerhetstjänster i Interxions datacenter - Interxion och NTT Com Security i nytt unikt samarbete kring MSS-tjänster

Interxion och NTT Com Security (tidigare Secode) kommer att gemensamt kunna erbjuda hela NTT Com Securitys tjänsteportfölj för övervakning och analys, så kallade MSS-tjänster, från Interxions datacenter i Akalla. Detta betyder att verksamheter som redan står hos Interxion på ett enkelt sätt kan välja att lägga på ytterligare ett lager med säkerhet.

–  Det här är en fantastisk möjlighet för oss att kunna erbjuda våra kunder inte bara en delad datahall, utan också en delad säkerhetstjänst dygnet runt, säger Mats Nilsson Hahne, marknadschef för Interxion i Sverige. Det här gör vårt erbjudande som driftssäker digital marknadsplats ännu mer komplett.

Det här är första gången som NTT Com Security erbjuder sitt tjänsteutbud i ett datacenter i Sverige. Fördelen med att placera en managerad övervaknings- och analystjänst i ett datacenter, är att det ur säkerhetssynpunkt är bra att vara så nära datakällan som möjligt.

–  Det känns väldigt naturligt att kunna erbjuda den här typen av tjänster i ett datacenter. Verksamheter som står där har redan gjort ett strategiskt övervägande kring sin säkerhet genom att vara i datacentret, säger Anna Barkvall, affärsutvecklare på NTT Com Security. Vi är glada att kunna samarbeta med Interxion som är en snabbt växande verksamhet i Sverige med tydligt fokus på att vara en komplett marknadsplats.

NTT Com Securitys säkerhetstjänster finns tillgängliga från och med slutet av juni 2014. De tjänster som erbjuds är företagets tjänster inom IDS (Network Intrusion Detection Systems) IPS (Intrusion Prevention Systems) och SIEMaaS.

Mats Nilsson Hahne

Marknadschef Interxion Sverige

Telefon +46 8 594 640 54

matsnh@interxion.com

Ann Hennerfors

Nordisk Marknadsdirektör NTT Com Security

Telefon: + 46 709 150 728

ann.hennerfors@nttcomsecurity.com

• ntt com security
  • it-säkerhet
  • datahall

Interxion (NYSE: INXN) är en ledande leverantör av moln- och operatörsneutrala co-locationtjänster i Europa och levererar sina tjänster till en lång rad kunder genom 37 datacenter i 11 europeiska länder. Interxions enhetliga och energieffektiva datacenter erbjuder kunderna omfattande säkerhet och tillgänglighet för verksamhetskritiska applikationer. Genom fler än 500 fasta och mobila operatörer, internetleverantörer samt 20 knutpunkter för Internet har Interxion skapat moln-, finans- och konnektivitetsnav som främjar växande kundgemenskaper. Företagets nordiska datacenter finns i Stockholm och Köpenhamn. För mer information, besök www.interxion.se

Om NTT Com Security

NTT Com Security (tidigare Secode i Sverige) är ett världsomspännande företag för riskhantering och informationssäkerhet. Genom sin tjänsteportfölj WideAngle, kan NTT Com Security tillhandahålla en unik kombination av tjänster inom säkerhet såsom säkerhetstester, rådgivning samt övervakning och analys levererade dygnet runt. Resultatet blir lägre kostnader samtidigt som skydd, riskhantering, regelefterlevnad och tillgänglighet ökar.

NTT Com Securitys huvudkontor ligger i Ismaning, Tyskland och är en del av NTT Communications Group, som ägs av japanska Nippon Telegraph and Telephone Corporaton. För mer information, se www.nttcomsecurity.com