Så här gör man en lyckad konferensresa

Nyhet   •   Apr 05, 2019 10:25 CEST

Energi och utbyte av erfarenheter på konferensresan

Så här svarade Hummingbirds konferenskunder på vad som är de 3 absolut viktigaste ingredienserna för en lyckad konferensresa!

Personligt

En ständigt genomgående röd tråd är att det ska vara personligt. Det ska kännas att upplevelsen är ämnad för just er, att den är skapad och designad för att tillgodose just er anledning att träffas, resa, integrera och ha kul ihop.

Sammanhållning

Utöver en unik upplevelse är just sammanhållningen en starkt styrande faktor och något som nästintill alla värdesätter högt. Man ska inte tappa bort varandra i en alltför stor och rörig stad, man vill fokusera på de interna relationerna, bygga vidare på vad som diskuterats under konferenspassen och ta med det med sig in i gemenskapen och upplevelserna med kollegorna.

Destinationen

Ett tredje vanligt förekommande önskemål är platsen för konferensresan. Destinationen ska vara stimulerande, lockande och bjuda in till kreativitet. Man vill skapa något som man förmodligen inte hade gjort om man haft konferensen i en lokal på kontoret, över telefon eller via Skype. Det ska finnas utrymme att skifta mellan möte och upplevelse, mellan arbetstid och fritid, mellan privatliv och

Kommentarer (0)

Kommentera