Vilka är de 10 hetaste konferens- och studieresedestinationerna utomlands?

Nyhet   •   Aug 21, 2019 10:45 CEST

Hummingbird arrangerar varje år över 100 skräddarsydda och unika studie- och konferensresor. Destinationerna varierar givetvis från år till år och från grupp till grupp, men vi har ett antal återkommande destinationer som blivit favoriter både för oss och för våra kunder säger Karin Bohlin Sauce, marknadsansvarig på Hummingbird grupp & Konferens.

De flesta kunder väljer en destination inom Europa, kanske främst för tillgängligheten och det fina utbudets skull. Den korta restiden gör att tiden på plats kan optimeras samtidigt som man kan arbeta nästan hela arbetsveckan hemma på kontoret.

För mer aktiva konferensresor med inslag av bl a vandring, walk & talk, paddling osv ligger Cinque Terre väldigt varmt om hjärtat även Mallorca och vinområdet kring Barcelona lämpar sig mycket väl för konferenser med aktiva konferenser och gemensamma upplevelser som skapar dynamik i gruppen och kommunikation mellan deltagarna.

Storstäder som LondonNew York och Amsterdam är alltid heta på konferenskartan och utöver skräddarsydda studiebesök finns här upplevelser inom gastronomi, kultur och arkitektur att inspireras av.

Hummingbirds hemsida kan ni läsa mer om alla topp 10 destinationer!

Kommentarer (0)

Kommentera