Den hittills bästa passformen, prova Invacare® Storm 4

Det är med största glädje Invacare® meddelar lanseringen av vår nya elrullstol Storm 4 - en konfigurerbar och snygg elrullstol framtagen att uppfylla de högst ställda av krav.

En tradition av succé

Den första "Stormen" lanserades 1996 och har sedan dess blivit en standard som banat väg i segmentet utomhus/inomhus. Storm 4 fortsätter på traditionen av succé genom att kombinera den för Invacare® viktiga säkerheten och designen med den senaste teknologin.

Vårt motto: "lätt att hantera"

Tack vare att stolen är uppbyggd av moduler kan många delar individanpassas efter brukarens behov. Val av motor kan göras avseende var stolen skall användas, utomhus eller inomhus.

Service och underhåll utförs problemfritt tack vare den lättåtkomliga placeringen av batterier och elektronik. Inga extra delar behövs för att justera sitsen, och ett verktyg är tillräckligt för de flesta inställningar. Den nya elektronikfamiljen ACS II har utökats och erbjuder en bred och jämn skala av justeringsmöjligheter för att passa många olika brukarbehov.

Storm 4 har utrustats med en låg sitthöjd på 40 cm för att enkelt kunna komma nära och under bordskanter vilket gjort vardagssysslor enklare för såväl brukare som vårdare.

Alla dessa egenskaper hos Storm 4 gör den verkligen "lätt att hantera".

Visa din känsla för stil!

Storm4 erbjuder utmärkta köregenskaper och ett stort utbud av olika dynor, huvud- och armstöd för en personlig konfiguration. Stilmedvetna brukare kan individanpassa sin stol ytterligare genom ett brett utbud av färgade kåpor och designade detaljer. Dessutom finns olika textilöverdrag till sitsen, ryggen och armstöden. Den viktförskjutning som sker med "Tilt-in-space" -funktionen ger extra komfort samt underlättar förutsättningarna för en god trycksårsprofylax. Starka, klara LED ljus bidrar till körsäkerheten och tillför ett modernt estetiskt utseende. Vårt senaste tillskott i sortimentet är snygg att se på och en njutning att köra och drar fram med storm!

För mer information vänligen kontakta:

Mikael Forsman

Produktchef Eldrivna rullstolar, hjälpmotorer och scootrar.

Invacare AB

Phone: +46 8761 7090