Invacare AB är stolt guldsponsor av Camp Järnmannen sommaren 2014

Bakom Camp Järnmannen står den flerfaldige Paralympic-guldmedaljören Anders ”Järnmannen” Olsson, som Invacare AB har ett nära samarbete med, och Michael Nyberg, Profil46.

Campen, för funktionshindrade i alla åldrar, genomförs i Anders Olssons hemort Hagfors, i norra Värmland. Anders har genom sina idrottsliga framgångar och det kontaktnät han genom idrotten byggt upp, fått medverka på många minnesvärda upplevelser genom åren. Nu vill han ”ge något tillbaka” och det önskar han göra för medmänniskor med olika fysiska och psykiska handikapp i både Sverige och Norge. Målsättningen är att ha 50 funktionshindrade deltagare på Camp Järnmannen med tillhörande assistenter.

Invacare är ett världsomspännande företag som arbetar med hjälpmedel i många inriktningar för människor med olika sorters funktionshinder. Invacare är en viktig partner för Camp Järnmannen då vi hjälper till med både aktiviteter och hjälpmedel för att campen skall kunna genomföras.

Invacare deltar aktivt i cykelaktiviteten där vi närvarar med flera tävlingscyklar som deltagarna får prova på. På plats deltar även vår egen personal som bl a agerar servicetekniker och hjälper deltagarna med att ställa in cyklarna efter deras egna förutsättningar och möjligheter.

Camp Järnmannen har som mål att ge personer med olika fysiska och psykiska funktionsnedsättningar möjlighet att möta andra med liknande problem och därigenom skapa en mötesplats där deras behov och önskemål sätts i fokus.

På Camp Järnmannen ska deltagarna framförallt få prova på nya utmaningar, aktiviteter och upplevelser för att hjälpa dem till en starkare självkänsla och påvisa att ”Ingenting är omöjligt”.

Mer information:
www.jarnmannen.com