Invacare lanserar den innovativa och spännande nyheten iPortal som öppnar nya möjligheter för rullstolsbrukare med begränsad handfunktion.

iPortal är ett gränssnitt som gör det möjligt att kontrollera iPhone, iPad och iPod Touch från elrullstolens joystick eller huvudstyrning till exempel.

iPortal gör det möjligt att:

• Ringa

• Skicka SMS/MMS

• Maila

• Göra anteckningar

• Apps t ex röstmeddelanden

• Styra externa enheter t ex TV & Radio

• Surfa på Internet

• Spela musik, läsa e-böcker och mycket mycket mera

iPortal är utvecklad av Invacares eget bolag för körelektroniker Dynamic Controls. iPortal kan användas tillsammans med ACS2 och kan monteras på i stort sett alla våra eldrivna rullstolar.

iPortal är utvecklad med tanke på att vi alla har behov som behöver tillgodoses. iPortal tillgodoser en mängd behov, oavsett om det är känslomässiga behov, behov av säkerhet, sociala behov, behov av självrespekt eller självförverkligande. Med iPortal får långt fler rullstolsbrukare nu möjlighet att vara i kontakt med omvärlden, var som helst och när som helst.

iPortal kan hjälpa brukaren med:

• Stabilitet, trygghet & säkerhet

• Social kontakt, vänskap

• Förmåga, värdighet & självtillit

• Genomförnade, drivkraft & gränstänjning

Kontakta Invacare tel. 08-761 70 90 och hör mer om vilka möjligheter det finns med en iPortal enligt varje brukares individuella önskemål och behov.

Mikael Forsman

Produktchef Eldrivna rullstolar, scooters, påskjutsmotorer, oxygenprodukter 070-528 62 86