Invacare presenterar Invacare® Fox™. Flexibilitet och innovation – byggstenarna i denna nya elrullstol

Nya Invacare® Fox™ är en praktisk, komfortabel och säker elrullstol som utvecklats speciellt för nya användare av elrullstol. Den kompakta, modulära och servicevänliga designen ger maximal flexibilitet med minimal ansträngning, vilket gör den idealisk för en eller flera användare med olika behov.

Invacare® Fox™ - späckad med innovationer
Förutom den tilltalande designen har Invacare® Fox™ ett antal innovationer så som fällningsmekanism med fler länkar än en traditionell hopfällbar elrullstol för bättre tryckfördelning och minskat slitage.

Invacare® Fox™ är också den första fällbara elrullstolen med ett säte som är justerbart i fem olika riktningar för maximal flexibilitet. Höjd-, bredd-, djup- och vinkelinställningarna kan alla anpassas utan tillägg av ytterligare delar, för att passa en mängd olika användare.

Designen hos Invacare® Fox™ fungerar som byggstenar där enskilda funktioner enkelt kan justeras eller anpassas utan ansträngning. Till exempel kan den korta hjulbasen justeras till en längre version utan användning av extra delar.

Invacare Fox är utrustad med extremt effektiva motorer och har en betydligt längre körsträcka än andra elrullstolar i segmentet och det stora batteriet passar perfekt för dem som vill njuta av längre åkturer.

Stark och lättservad
Effektivitet är av största vikt för Invacare, och det är även vår strävan efter att göra så lättservade produkter som möjligt. Med Invacare® Fox™ har vi koncentrerat oss på tillförlitlighet, enkelhet och styrka.  Det är känslan för detaljer som bidrar till våra produkters långa livslängd, detaljer som möjliggör och stödjer lång och problemfri användning.

Exempelvis kompenserar pendelaxeln ojämnheter i vägen genom att hålla alla hjul på marken, och sitsens tyngdpunkt ändras när rullstolens hjulbas justeras från kort till lång för att motverka begränsningar i stabiliteten för långa personer.

Komponenterna är konstruerade för att vara kostnadseffektiva under sin livstid vilket leder till fördelar för kunderna.

Enkel installation och snabb leverans
Varje Invacare® Fox™ är designad för att både sättas ihop och demonteras snabbt och lätt.

Den är perfekt som ett pålitligt och kompakt hjälpmedel i vardagen för brukare med mindre komplexa behov och ger självständighet i och utanför hemmet.

För mer information kontakta:

Mikael Forsman
Produktchef eldrivna rullstolar