Küschall® K-Serien sätter personlighet och design främst med mottot ‘No Limits'

Küschall® K-Serien utgör ett genombrott inom innovativ rullstolsdesign, och passar de mest aktiva brukarna, som kräver ett tilltalande utseende tillsammans med enastående kvalitet och köregenskaper.

Küschall® K-Serien finns tillgänglig i flera olika material, såsom aluminium, titan och carbon, och erbjuder dynamiska ramar som tål tuff användning av de mest extrema brukarna – allt för att understryka mottot ‘No Limits’.

Küschall® K-Serien är mångsidig och konfigurerbar för att passa många olika personliga önskemål, K-serien är skapad för alla som kräver de bästa köregenskaperna med fantastisk stil, oavsett ålder. Den främre ramen finns i 75° eller 90°, och nu även med en ny ”adducerande” ram, som minskar den främre rambredden med 10 cm jämfört med sittbredden. Detta ger bättre support och gör rullstolen lättare att manövrera.

Utbudet av tillval, utöver de många ramarna, inkluderar fotstöd, ryggstöd och drivringar, för att nämna några av de möjligheter som understryker K-seriens motto ‘No Limits’; allt för att ge brukarna val som är skräddarsydda för deras behov.

Nytt för K-Serien är den rundade bågen på ryggstödet samt en ryggstödsklädsel med färger som går ton-i-ton, i svart och grått. Det har även tillkommit ett nytt material på både ryggstödet samt klädseln för att reducera vikten, samt en ny design på plattan för ryggvinklingen. Nya tillval för den aktive brukaren inkluderar mobilväska, flaskhållare och bagagehållare.

Designen inkluderar en ”sandblästrad” finish som drar blickarna till sig, tillsammans med en hållbar och säker utveckling av dessa stolar. Utöver det tillkommer två nya ramfärger: ‘flashy yellow’ och ‘terra magic’ samt en Colour Power Set (CPS) i krom. Detta gör K-Serien till en unik serie rullstolar.

Med design i fokus är denna lätta och anpassningsbara rullstol till för brukare som vill ha någonting verkligt unikt i sitt dagliga liv. Valet av en stol, som både är tilltalande och hållbar, tillåter brukaren att uttrycka sin personlighet, och styra sitt liv med absolut självförtroende: kännetecknet för Küschall®.

För brukare som lever efter mottot ‘No Limits’ är Küschall® K-Serien det perfekta valet.

För mer information besök: www.invacare.se eller www.kuschall.com
eller kontakta oss:

Invacare AB