Hur fungerar en solfångare, egentligen? – Förstå tekniken.

Pressmeddelande 10 augusti 2010

Hur fungerar en solfångare, egentligen? – Förstå tekniken.

Idag används solen som energikälla för att värma upp exempelvis hus och varmvatten. Många använder jord- och bergvärme till sin uppvärmning och missar den stora vinnaren i detta sammanhang. Det är nämligen solfångarpaneler, som förutom att den fångar upp värmen direkt, också är det mest miljövänliga alternativet för uppvärmning.

InVest har nu lanserat en ca 4 minuter lång film som gör det enklare för Dig att förstå tekniken kring hur solfångarpanelen fungerar. Filmen går in på detalj hur solfångarpanelen är uppbyggd på fasaden och hur solens energi hjälper till att skapa vattenenergi genom panelen. Solfångarpaneler tar verkligen tillvara på att solens energi är gratis. Panelen fungerar som ett utmärkt komplement till din värmepump. Du sparar pengar, men miljön är ändå den stora vinnaren.

Solfångarpanelen tar tillvara på naturens resurser, utan att skada den. Känner du att du vill värma upp ditt hus på ett smidigt sätt, men ändå vara rädd om miljön? Då är detta alternativet för dig!

Kika in filmen som illustrerar en InVest ISP 2,0 som bla finns på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/invest-energi-miljoe eller www.investliving.se för att se hur solfångarpanelen fungerar i praktiken, samt mer information.

InVest Energi & Miljö – en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Idag kan du hitta InVest varumärke i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Nederländerna och Polen.  Se http://www.investliving.se/ .

• solfångarsystem
  • solfångare