InVest Energi & Miljö renodlar verksamhet. Fokus på återförsäljarkåren.

Pressmeddelande 10 mars 2010

InVest Energi & Miljö renodlar verksamhet. Fokus på återförsäljarkåren.

InVest Energi & Miljö kommer att fokusera enbart på återförsäljare i Sverige. Detta är ett naturligt led i den långsiktigt strategin att utmana värmepumpsbranschen och ge svenska kunder kvalitativa produkter monterat och klart till ett rimligt pris.  InVest lanserar i samband med omstöpningen en helt ny hemsida, www.investliving.se, och anställer fler säljare för att utöka den lokala närvaron hos återförsäljarna.

-          Riktigt kul att äntligen genomföra ett sedan länge fattat beslut. Detta är en milstolpe i vår verksamhet. Sverige har många traditionella värmepumps varumärken och vi ser fram emot att möta alla våra ”kollegor” mer frekvent på fältet med våra starka erbjudanden som gett oss en stark försäljningsutveckling år efter år i Norden, säger Philip Gustafsson, affärsområdeschef på InVest Energi & Miljö.

InVest direktförsäljning på Internet till konsument kommer att ske genom www.bygghemma.se och lokalt kommer försäljningen att ske genom återförsäljare knutna till InVest. Hemsidan www.investliving.se blir en renodlad informationssida för konsument och återförsäljare. Leverantör av sajten www.investliving.se ärPanagora Room AB.

InVest Energi & Miljö – en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Idag kan du hitta InVest varumärke i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna och UK.  Bolagets försäljning i Sverige drivs på sajten http://www.investliving.se/ . Internationell sajt, www.investliving.com.

• garageportar
  • garageportsöppnare