InVest NLL-09/12 FP. Teknik i framkant utan kompromisser.

Pressmeddelande 25 augusti 2010

InVest NLL-09/12 FP. Teknik i framkant utan kompromisser.

InVest NLL-09 FP  och NLL-12 FP är InVests nya luft/luft värmepumpar med den absolut senaste teknologin som erbjudas idag på den nordiska marknaden. NLL familjen är ett led i en lång utveckling och en helt ny produktfamilj med maximal prestanda.

Äntligen är den senaste tekniken tillgänglig till alla som vill sänka sina energikostnader radikalt med ett COP på 4,6 till en låg investeringskostnad.

”Vi är väldigt stolta över att utöka vår produktportfölj med NLL familjen. Invest NLL-09 FP och NLL-12 FP är en kombination av lång utveckling och efterfrågan från våra återförsäljare och kunder. Den nya produktfamiljen är en kompromisslös plattform med bla 3D DC Twin-rotary Inverter med elektronisk expansionsventil. Med en inverterstyrning  om 180° ger det en jämnare gång och högre besparing.”

Rekommenderat konsumentpris är 8.995- inkl moms och produkten säljs genom InVest Energi & Miljös värmepumpsåterförsäljare samt genom www.bygghemma.se och kommer att visas upp av på Hem & Villa mässan i Stockholm den 7-10 oktober 2010. Se www.hemochvilla.se .

InVest Energi & Miljö – en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett

lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Idag kan du hitta InVest varumärke i Sverige, Norge,

Danmark, Finland, Nederländerna och Polen. Se http://www.investliving.se/.

• energieffektiva lösningar
  • energibesparing