InVest Värmepumpsskydd - ett snyggt yttre som skyddar din inre värme.

Pressmeddelande 8 februari 2010

InVest Värmepumpsskydd - ett snyggt yttre som skyddar din inre värme.

Nu är sommaren här med allt vad det innebär. Tid när man är ledig kan också betyda att göra nyttiga saker med exempelvis sin fastighet, som man kanske inte har tid med annars. Det kan vara att bygga en veranda, måla om sitt hus, konstruera en gungställning till barnen eller måla om sitt värmepumpsskydd.

Ja, du hörde rätt. Det kanske låter konstigt. Men sanningen att säga är att även om värmepumpar har riktigt bra uppvärmningsalternativ, har de också en utomhusdel som inte alltid riktigt matchar ens fasad. För att göra en lång sak kort: De kan vara ganska fula.

Nu erbjuder InVest lösningen. Värmepumpsskydd som både täcker och döljer värmepumpens utedel. Detta estetiska skydd kan målas i vilken färg man vill, så att den passar väl ihop med fasaden. Smidigt, smart och snyggt!

- Skyddet är tillverkat av motståndskraftigt Norrlandsfuru, vilket ger bra försvar gentemot väder och vind. Det är lätt att montera och alla detaljer är grundbehandlade med vattenburen linolja. Värmepumpsskydd har provats av Statens Provnings- och Forskningsinstitut (SP). Rapporten visar att värmepumpsskyddet  inte påverkar värmepumpens effektivitet, säger Philip Gustafsson, affärsområdeschef på InVest Energi & Miljö.

Så när du ändå är igång med att olja in altanen, varför inte montera upp ett värmepumpsskydd, som både skyddar din värmepump och erbjuder ett attraktivt yttre till fasadens helhet?

Rekommenderat konsumentpris är 1 595- inkl moms och produkten säljs genom InVest Energi & Miljö värmepumpsåterförsäljare samt genom www.bygghemma.se .

InVest Energi & Miljö – en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Idag kan du hitta InVest varumärke i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna och UK.  Se http://www.investliving.se/ .

• gör det själv tips
  • värmepumpsskydd