InVest VVP-300. Den geniala revolutionen fortsätter.

Pressmeddelande 19 februari 2010

InVest VVP-300. Den geniala revolutionen fortsätter.

Tillökning. Den totala succén med InVest VVP-190 är ett faktum och VVP familjen växer med InVest VVP-300.

VVP-300 är InVests nya varmvattenberedare med inbyggd luft/vatten värmepump som erbjudas av InVest Energi &Miljö till den nordiska  marknaden. VVP-300 är en större modell av VVP-190 och har en 300 liters beredare och är utrustad med Mitsubishi kompressor, COP 3,6, inbyggd solslinga om 10 meter och en kraftigare effekt om 3,0 kW. Den har även en ny slanglösning som ger alla villaägare möjligheten till en helt individuell installation.

Äntligen kan man sänka sina tappvarmvattenkostnader rejält till en relativt låg investeringskostnad.

InVest VVP-300 är enkel att installera, endast vatten in & ut och eventuell till- och frånluftskoppling. Den drivs av det miljövänliga köldmediet R134a och genererar en framledningstemperatur om 38°C~65°C och fungerar i en omgivande temperatur mellan -30°C~43°C.  Den kan drivas i 3 lägen, Ekonomi (enbart värmepump), Hybrid (tillsammans med elpatron) och enbart med elpatron.   Rekommenderat konsumentpris är 19.995- inkl moms och produkten säljs genom InVest Energi & Miljö värmepumpsåterförsäljare samt genom sajten www.investliving.se .

InVest Energi & Miljö – en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen (www.trendimport.se) är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Idag kan du hitta InVest varumärke i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna och UK.  Bolagets försäljning i Sverige drivs på sajten http://www.investliving.se/ . Internationell sajt, www.investliving.com.

• varmvattenberedare
  • miljöansvar