Gemensam satsning för Stockholm på världens största fastighetsmässa

Investerarmässan MIPIM i Cannes är världens största årliga mötesplats för fastighetsbranschen. Stockholmsregionen fortsätter som tidigare år att marknadsföra sig på mässan tillsammans med kommuner och näringsliv.

MIPIM, världens största investerings- och fastighetsmässa, äger rum i Cannes 16 – 19 mars. Stockholm har sedan flera år varit representerat på mässan. I år fortsätter regionen sin gemensamma marknadsföringssatsning med 15 medverkande kommuner och 20 partners från näringslivet.

– Vårt stora frukostseminarium med Sten Nordin, Klas Eklund och Zanyar Adami i spetsen har rönt mycket uppmärksamhet och varit fullbokat sedan länge. Det är viktigt att näringsliv och offentliga aktörer samlas för att visa omvärlden att Stockholm är en mycket attraktiv investeringsregion, säger Olle Zetterberg, vd på Stockholm Business Region.

Satsningen omfattar likt tidigare år en gemensam monter under varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia och ett antal arrangemang, som toppas av ett frukostseminarium på torsdag den 18 mars med Sten Nordin (M), finansborgarråd i Stockholm, Klas Eklund, chefsekonom på SEB, Zanyar Adami, medieentreprenör och journalist, Per Berggren, vd på Jernhusen, Leif Andersson, vd på Areim och Steinar Stokke, partner på Oslo Naeringseiendom.

Nyligen släppte Financial Times och FDI Magazine sin ranking European cities & regions of the future där Stockholm blev rankad som världens fjärde främsta investeringsdestination. För projektledning av arrangemanget står eventbyrån Step2. För program och mer infromation, vänligen besök: www.plugnplaystockholm.se.

• step2
  • areim
  • jernhusen
  • european cities & regions of the future