Stockholm får pris för bästa virala kampanj i Digital Communication Awards

Succéfilmen Stockholm Ipad act blev bästa virala kampanj under Digital Communication Awards-galan i Berlin. Kampanjen som i dagsläget har över 2,8 miljoner visningar, togs fram av Step2 Communication på uppdrag av Stockholm Business Region.

- Vi är väldigt stolta över priset. I denna kampanj blev framförandet verkligen en del av budskapet. Vi kommunicerar regionens styrkor på ett innovativt och lekfullt samt förmedlar samtidigt nya aspekter av varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia, säger Monica Ewert, kommunikationschef på Stockholm Business Region.

Filmen Stockholm Ipad act spelades in under en presentation av Stockholmsregionen för internationella investerare genomförd av illusionisterna Charlie Caper och Erik Rosales, med hjälp av ett antal Ipads. Filmen släpptes på Youtube i samband med lanseringen av Ipad 2 och spelades in framför publik under fastighetsmässan MIPIM i Cannes.

- Vi visste att tajmingen var central men filmens framgång har överträffat alla förväntningar. Det virala inslaget har även nått utanför internet. Vi får fler och fler förfrågningar om att akten ska framföras i olika sammanhang, både nationellt och internationellt, säger Charlotte Grimlund projektledare på Step2 Communication.

Se filmen här: http://www.youtube.com/watch?v=53_qvMQfvOE
Digital Communication Awards: http://www.digital-awards.eu