Välkommen på utdelningen av årets innovationsstipendier

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 08:45 CET

Bra idéer är grunden till framgångsrika företag. Välkommen när Stockholms finansborgarråd Sten Nordin delar ut årets innovationsstipendier från Stockholms stad.

Sedan 1983 har Stockholms stad traditionsenligt delat ut stipendier till innovatörer som presenterar starka idéer för nya produkter och tjänster som dessutom bedöms ha en kommersiell potential. Syftet är att främja företagandet och bland stipendiaterna finns såväl amatörer som proffs. Välkommen på utdelningen i Stockholms stadshus när stipendiaterna avslöjas.

När: Tisdag den 23 november, lunch och utdelningsceremoni börjar klockan 12.00

Var: Stockholms stadshus, Prinsens galleri. Samling sker klockan 11.45 vid entrén till borgargården

Anmälan: monica.ewert@stockholm.se

Bland tidigare års stipendiater finns allt från soldriven vattenreningsutrustning, satellitkommunikation och läkemedelsframställning till mammabyxa, skoskyddspåtagning och mobila rutschkanor.

För mer information om innovationsstipendiet: http://www.stockholmbusinessregion.se/Vara-tjanster/Innovationer/

Mer information:
Monica Ewert, Kommunikationschef Stockholm Business Region
070-472 80 74, monica.ewert@sbr.stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm –The Capital of Scandinavia. www.stockholmbusinessregion.se

Kommentarer (0)