CoolStuff väljer iProspect som leverantör av SEO

CoolStuff har valt iProspect som leverantör av sökmotoroptimering (SEO). Företaget säljer roliga prylar, presenter, usb-prylar och upplevelser på Internet. CoolStuff är ett spännande och expanderande företag som fick utmärkelsen Sveriges bästa e-handel 2008. Deras mål är att erbjuda kunderna ”de coolaste, snyggaste och mest innovativa prylarna på marknaden”. Företaget driver förutom e-handel även en butik på Hamngatan 1 i Malmö.

Kajsa Knapp som är VD på CoolStuff säger: ”För att stärka vår position på marknaden behöver vi ta ett helhetsgrepp inom sök och ytterligare förbättra våra resultat från sökmotorerna. Engagemanget och kompetensen hos iProspect känns rätt och passar vår ambitionsnivå”

Patrik Gamryd, VD på iProspect – ”Vi är glada över förtroendet och det känns spännande att arbeta med detaljhandel som är mycket intressant sett ur perspektivet att konsumenten använder sökmotortjänster i hela köpprocessen. Potentialen för CoolStuff är stor och vi kommer att arbeta integrerat både centralt och lokalt för att uppnå största möjliga effekt.”

CoolStuff finns även i Danmark och Tyskland:

Om CoolStuff i Danmark
CoolStuff.dk er Danmarks største gadgetsbutik som sælger gadgets og sjove gaver. Hos CoolStuff finder du gadgets der er perfekt som fødselsdagsgave, julegave eller som gave til en festlige lejlighed.

Über Yomoy in Deutschland
Yomoy.de ist der ultimative Gadgetsshop für Gadgets und Geschenke. Hier gibt's coole Sachen die das Leben angenehmer und lustiger machen. Ideal zum verschenken oder, noch besser, für sich selbst behalten.

För mer information:

Patrik Gamryd, VD iProspect AB