iProspect blir Optimizely Certified Partner - Först i Norden

iProspect Sverige har som första företag i norden blivit Optimizely Certified Partner. Optimizely är ett av de världsledande verktyget för att utföra A/B-tester i syfte med att optimera en webbplats omvandlingsfrekvens.

-Vi jobbar aktivt med att hjälpa våra kunder att öka försäljningen och få in affärsmässiga beslutsunderlag med hjälp av AB-testning. För att testa uppsatta hypoteser måste vi förlita oss på robusta och tillförlitliga vertyg som Optimizely, så det är roligt att vi har blivit Certified Partner, säger Martin Heijkenskjöld som är ansvarig för konverteringsoptimering på iProspect.

A/B-testning är ett enkelt sätt att testa ändringar på en webbplats mot nuvarande utformning och avgöra vad som ger positivt resultat. Det är en metod för att validera att en ny design eller förändring på din webbsida förbättrar din omvandlingsfrekvens innan du gör denna faktiska förändring på din webbplats.

Vid frågor vänligen kontakta

Martin Heijkenskjöld
martin.heijkenskjold@iprospect.se

• webbanalys
  • a/b-testning
  • iprospect
  • optimizely
  • konverteringsoptimering

iProspect är en fullservicebyrå för digital responsmarknadsföring, vilket inkluderar tjänster inom Sökmotoroptimering (SEO), Sponsrade länkar (SEM/PPC), Affiliatemarknadsföring, Mobil annonsering, Facebook-annonsering, Konverteringsoptimering, Webbanalys och utbildningar inom nämnda områden.

Med en personalstyrka på över 1400 personer och 50 kontor på 38 marknader världen över är iProspect ett av de världsledande företagen inom digital responsmarknadsföring. Detta ger oss en unik position på marknaden som vi strävar efter att både leda och utveckla - precis som vårt valspråk "Digital Performance on a Global scale" säger så är vårt erbjudande globalt på riktigt.