iProspect i samarbete med Folksam

iProspect och Folksam har ingått ett samarbete som rör Folksams sökmarknadsföring. Samarbetet kommer initialt att löpa under 9-månadersperiod där man gemensamt kommer att jobba med både SEO och Sponsrade länkar kampanjer.

Folksam grundades 1908 och har omkring 3 300 medarbetare fördelat på 49% kvinnor och 51% män. Folksam försäkrar varannan person, vartannat hem och var femte bil i Sverige, vilket gör dem till en av de största i branschen.

Samarbetet kommer i en period av stark utveckling på många områden inom digital marknadsföring där iProspects breda kompetens inom det komplexa området som sökmarknadsföring utgör kommer fylla en stor funktion.

-Vi känner att vi behöver ta ett helhetsgrepp inom sök och verkligen se över vår närvaro i sökmotorerna och i det arbetet ser vi gärna en rutinerad partner som kan bistå oss i alla led för ett bra resultat, säger Johan Grassman, Webbanalytiker på Folksam

Patrik Gamryd, VD på iProspect - jag är glad över det nya samarbetet och det känns motiverande att arbeta med det kompetenta team som vi får med oss från Folksam. Vi hoppas genom ökat fokus och en utvecklad metodik kunna nå ett resultat som stärker Folksams position ytterligare på den svenska marknaden.

För mer information:
Patrik Gamryd, VD iProspect AB
08-555 404 00, patrik.gamryd@iprospect.se

iProspect har en personalstyrka på ca 500 anställda och  kontor i både USA och Europa och räknas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspect´s målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via kundens webbplats. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarnai sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som Pfizer, Svensk Fastighetsförmedling, SAS, Arla, Trygg-Hansa och Ticket.