iProspect marknadsför SevenDay Finans i sökmotorerna.

Iprospect kommer i dagarna att lansera en sponsrade länkar kampanj för SevenDay Finans för att driva affärer till deras produkter inom lån och sparande.
Patrik Gamryd, VD iProspect : - Vi känner finanssektorn väl och vet vad som krävs för att nå resultat. Det är en intressant bransch med både hög konkurrens och en otrolig dynamik beträffande konsumentbeteende i sökmotorerna"

SevenDay Finans är ett svenskt oberoende och fristående kreditmarknadsbolag. Affärsidén är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga lån- och sparprodukter till konsumenter.

-Vi befinner oss just nu i ett expansivt läge och vet baserat på tidigare erfarenheter att sökmotorgenererad trafik kan stå för både stora volymer och kvalitativa affärer. Det kommer vara en viktig kanal för oss framgent" säger Ina Einars, marknadschef på SevenDay Finans.

För mer information:

Patrik Gamryd, VD iProspect AB
08-555 404 00, patrik.gamryd@iprospect.se

iProspect har ca 500 medarbetare på kontor i både USA och Europa och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via kundens webbplats. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarnai sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som Pfizer, Svensk Fastighetsförmedling, SAS, Arla, Trygg-Hansa och Ticket.