iProspect rekryterar ny SEO-konsult

Måndag den 17 augusti fick iProspect en ny medarbetare till SEO teamet. Christer Dahlberg kommer närmast från Base Media i Umeå där han varit tekniskt ansvarig och rådgivare inom både SEO och SEM. I takt med att marknaden växer och ett stort inflöde av affärer är denna rekrytering efterlängtad för att kunna möta efterfrågan på marknaden inom sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

Christer Dahlberg har en högskoleingenjörsutbildning inom Medie- och kommunikationsteknik i ryggen där delar av utbildningen var förlagd till University of South Australia, Adelaide, där Christer förutom Webbutveckling och Management också studerat interaktiv media.

-Jag ser fram emot att ta en aktiv roll i arbetet med att ytterligare utveckla iProspects verksamhet och därigenom få vara en del av den ledande position som bolaget har på marknaden idag. Att få arbeta med sökmotormarknadsföring med större kunder på ett bolag som iProspect gjorde valet att flytta till Stockholm väldigt enkelt - säger Christer Dahlberg.

-Det är en förmån att få med ytterligare en SEO-konsult med så mycket erfarenhet och kunnande som Christer har, säger Patrik Gamryd, VD på iProspect AB. - Det är fortfarande svårt att hitta specialkompetens och erfarenhet som denna så vi är väldigt nöjda över att Christer valt att börja arbeta hos oss.

Patrik fortsätter: - Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar. Vi ser fram mot att genomföra ytterligare nyanställningar under kommande månader!

Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige, 0709-119 701

• sökmotormarknadsföring