iProspect rekryterar nya konsulter

iProspect har under november rekryterat två nya konsulter till företaget. Loreto Galaz kommer att stärka upp SEO-gruppen och Thomas Westling-Gunnarsson sällar sig till konsulterna på SEM-avdelningen.

Loreto Galaz kommer senast från uppdrag på bwin där hon arbetade som SEO-project Manager med fokus på den spanska marknaden. Loreto har diplom i praktisk journalistik från Poppius Journalistskola i Stockholm och har också studerat på Stockholms Universitet.
Thomas Westling-Gunnarsson har examen i Reklam & PR från Stockholms Universitet samt kurser inom psykologi och socialantropologi. Thomas jobbade tidigare på AdX Search där han utvecklade sitt gedigna intresse för onlinemarknadsföring.

Loreto:- Det känns väldigt bra att fortsätta min resa inom branschen på ett så välrenommerat och gediget företag som Iprospect. iProspect är med sitt arbetssätt och stadigt växande kundportfölj en viktig aktör på marknaden och jag ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans med dem.”

Thomas:- Det känns otroligt kul att ha börjat här på iProspect. Utöver kollegor som toppar skalan i både kompetens och trevlighet är det spännande att komma in i en bransch med sådan tillväxt.  Jag ser fram emot att vara med och fortsätta utvecklingen och då känns det bra att veta att man hamnat på rätt plats för det.”

Patrik Gamryd, VD på iProspect: - En av våra tuffaste utmaningar är att klara av att hitta nya vassa kollegor i den takt som vår affär växer. Loreto och Thomas är efterlängtade och har kommit in i vårt sätt att jobba med en härlig energi och hög ambition. Förhoppningsvis klarar vi av att hitta ytterligare ett par nya kollegor av deras kaliber innan årets slut.

Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl. a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

iProspect har drygt 850 medarbetare på kontor i både Europa, USA, Asien och Sydamerika och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via sökmotorerna. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarna i sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som SAS, Svensk Fastighetsförmedling, Renault, Trygg-Hansa, Synoptik, Försvarsmakten och Svenska Spel.