iProspect rekryterar på bred front

iProspect har den senaste månaden rekryterat tre personer för att möta efterfrågan på marknaden i och med ett ökat inflöde av affärer inom sökmotoroptimering och sponsrade länkar. De tre utgörs av; Mårten Lundgren som är en erfaren Internetstrateg med fokus på sökmarknadsföring och varumärkesbyggande, samt Ylva Wadström och Lisa Ström som ska ingå i det växande sponsrade länkar teamet. Mårten Lundgren, som den 1 februari tillträder som Senior Strategist, kommer närmast från egen verksamhet och har över 8 års konsulterfarenhet bakom sig inom sökmarknadsföring och varumärkesbyggande på Internet. Som anställd har han innehaft ledande positioner hos Speednames Business och Melbourne IT CBS. Under de åren skaffade sig Mårten stor erfarenhet från affärer i Europa och USA, bl.a. som globalt kundansvarig för flera Fortune 500 bolag samt genom arbetet att bistå dessa med att formulera och dokumentera globala varumärkes- och sökmarknadsföringsstrategier på Internet. -Det ska bli riktigt kul att ta en aktiv roll i arbetet med att ytterligare utöka och förädla iProspects verksamhet och därigenom tydligt befästa den ledande position som bolaget innehar på marknaden idag – säger Mårten Lundgren. Ylva Wadström kommer närmast från Google där hon arbetat med sponsrade länkar och varit kontoansvarig och rådgivare med stationering i Dublin. -Det är en otrolig fördel att få med ytterligare en i gänget med så mycket erfarenhet och kunnande som Ylva har, säger Patrik Gamryd, VD på iProspect AB. -Vi befinner oss i en expansiv fas och rekrytering av specialkompetens som denna är inte något som växer på träd så vi är väldigt nöjda med nyförvärvet och tror hon kommer att ingå som en självklar spelare i startelvan redan från början. Lisa Ström som också kommer att jobba med sponsrade länkar har en civilekonom- och marknadsföringsutbildning i ryggen vilket kommer väl till pass i den nya rollen. iProspect är ett av världens främsta företag inom sökmotormarknadsföring. Den svenska verksamheten kommer att vara en hörnsten även i den nordiska utbyggnaden med nya kontor i Danmark och Norge och med Finland som nästa marknad på tur. – Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar. – Idag används sökmotorteknik i olika former av nästan alla konsumenter eller företag oavsett vad de gör på nätet eller med andra digitala verktyg. Möjligheterna för den som gör detta till en central del av sin marknadsföring är nästan obegränsade, menar Patrik Gamryd. För mer information kontakta Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige 070-911 97 01 www.iProspect.se