iProspect rekryterar till nytt affärsområde och öppnar kontor i Göteborg.

iProspect förstärker och anställer Hannes Kaber från Sterk som ny affärsområdeschef för att utveckla tjänster inom bland annat affiliatemarknadsföring.

- Vi är väldigt glada över att få in Hannes i vår organisation när vi nu breddar vårt erbjudande. Hannes erfarenhet och driv passar oss perfekt. Hans gedigna erfarenhet av affiliatemarknadsföring och andra helt prestationsbaserade annonslösningar matchar vår strategi väl , säger Patrik Gamryd, VD på iProspect AB.

Hannes Kaber: - Jag kan använda mycket av min erfarenhet från Sterk och från liknande roller jag haft förut.
iProspect har ett mycket starkt internationellt erbjudande inom sökrelaterade tjänster och att nu få möjligheten att vara med att utveckla tjänsteutbudet för nya och befintliga kunder känns väldigt spännande.

Hannes kommer vara baserad på iProspects nyöppnade kontor i Göteborg. – Vi har flera spännande kunder i Göteborgsområdet och därav känns det naturligt att ta steget med ett kontor även i Göteborg, avslutar Patrik Gamryd.

Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige 070-911 97 01

iProspect har drygt 500 medarbetare på kontor i både Europa, USA, Asien och Sydamerika och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via sökmotorerna. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarna i sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som SAS, Svensk Fastighetsförmedling, SAAB, Arla, Trygg-Hansa och Svenska Spel.