Viking Line väljer iProspect!

Viking Line har efter en utvärderingsprocess valt iProspect till sin partner inom digital responsmarknadsföring. Uppdraget innefattar initialt PPC, SEO och löpande konverteringsoptimering av de digitala säljprocesserna.

Viking Line är ett publikt aktiebolag och ett marknadsledande varumärke i passagerartrafiken på norra Östersjön. Rederiet erbjuder passagerartrafik, rekreation samt frakttransporter med fartygen Gabriella, Mariella, Amorella, Isabella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS samt med nya flaggskeppet Viking Grace.

Viking Line transporterade under 2012 över 6,3 miljoner passagerare, 613 000 bilar och 117 000 fraktenheter.

Niklas Zhovnartsuk, Marknadschef på Viking Line: - ”Ett centralt affärsmål för Viking Line är att fortsätta flytta vår affär till våra digitala plattformar och som ett led i det arbetet har vi sett över effekten i vår digitala marknadsföring. Med teamet från iProspect ombord och ett ökat internt fokus på dessa frågor tror vi stenhårt på att vi kommer nå våra mål.”

Patrik Gamryd, VD på iProspect: - ”Uppdraget för Viking Line känns som en riktigt spännande utmaning som vi verkligen ser fram mot. Vi arbetar mot tuffa mål men med den utvecklingspotential som finns och det fokus som Viking Line sätter på ämnet är vi övertygade om att vi tillsammans kommer lyfta resultaten till nästa nivå.”

Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige

iProspect är en fullservicebyrå för digital responsmarknadsföring, vilket inkluderar tjänster inom Sökmotoroptimering (SEO), Sponsrade länkar (SEM/PPC), Affiliatemarknadsföring, Mobil annonsering, Facebook-annonsering, Konverteringsoptimering, Webbanalys och utbildningar inom nämnda områden.

Med en personalstyrka på över 1400 personer och 50 kontor på 38 marknader världen över är iProspect ett av de världsledande företagen inom digital responsmarknadsföring. Detta ger oss en unik position på marknaden som vi strävar efter att både leda och utveckla - precis som vårt valspråk "Digital Performance on a Global scale" säger så är vårt erbjudande globalt på riktigt.