David Ahlin ny chef för Public Affairs och Opinion på Ipsos Sverige

Sedan 2010 har David Ahlin arbetat som kommunikationskonsult och projektledare på Kreab Gavin Anderson i Stockholm. Dessförinnan, mellan 2004 och 2010, arbetade David som opinionsanalytiker och affärsområdeschef för Opinion och Samhälle på undersökningsföretagen Synovate och Novus. David Ahlin tillträder tjänsten på Ipsos under andra delen av maj.

David Ahlin: ”Ipsos har en ledande ställning globalt inom opinionsanalys och frågor kopplade till organisationers och företags förtroende och anseende. Det känns spännande att få tillgång till den kunskaps- och erfarenhetsbanken och tillsammans med Ipsos team utveckla och förnya erbjudandet till kunderna i Sverige”.

Lena, Gilchrist, VD Ipsos Sverige: ”Vi vill vara kunskapsledande inom såväl konsument- och kundinsikt som analyser av opinion och samhällstrender. Davids erfarenhet från både undersöknings- och kommunikationsbranschen kommer att stärka vårt erbjudande till befintliga och nya kunder”.

David Ahlin, telefon: 073-522 52 61, Lena Gilchrist, telefon: 070-876 08 19

• Företagsinformation

• kreab gavin anderson
  • opinion
  • lena gilchrist

Fakta om Ipsos

Ipsos är världens tredje största undersökningsföretag med ca 17 000 anställda och verksamhet i 85 länder. Ipsos erbjuder full service inom undersökningar och analys genom sex globala affärsområden: Ipsos ASI (Kommunikation och reklam), Ipsos Marketing, Ipsos Media, Ipsos Public Affairs, Ipsos Loyalty och Ipsos Observer (Datainsamling och sammanställning). Ipsos är noterat på Parisbörsen och har huvudkontor i Paris. (www.ipsos.sewww.ipsos.com).