Sofia Zere till Ipsos Public Affairs

Sofia Zere, tidigare konsultchef och seniorkonsult på HUI Research AB, börjar som Account Manager på Ipsos Public Affairs.

Sofia har lång erfarenhet som konsult och analytiker inom turism och besöksnäring samt inom eventindustrin. Sofia Zere har bland annat utvecklat Swedish Tourism Survey och undersökt effekterna av Eurovision Song Contest i Malmö 2013.

”Besöksnäringen är en växande bransch där Ipsos vill stärka vår ställning. Sofia Zere har både expertkompetens i branschfrågorna, ett brett kontaktnät och erfarenhet som analytiker och konsult på ledningsnivå”, säger David Ahlin, chef Ipsos Public Affairs.

”Svensk besöksnäring växer, inte minst i storstadsregionerna där infrastrukturinvesteringar i arenor och hotell görs. I framtiden kommer besöksnäringens aktörer att spela en allt viktigare roll för utvecklingen av attraktiva destinationer och jag ser fram emot att följa denna utveckling tillsammans med Ipsos”, säger Sofia Zere.

Sofia Zere är civilekonom och maskiningenjör med tio års erfarenhet från analys- och konsultverksamhet. Hon tillträder tjänsten på Ipsos måndag 5 maj

Kontakt:
David Ahlin, chef Ipsos Public Affairs
E-post: david.ahlin@ipsos.com

Sofia Zere, Account Manager

• public affairs
  • turism
  • analys
  • ny tjänst
  • opinion
  • hui research
  • sofia zere