Välkommen som ny kollega hos oss på IQ

Om rollen som projektledare

IQ verkar för ett smartare förhållningssätt till alkohol. Inom ramen för vårt uppdrag har vi samlat ett stort nätverk av aktörer inom alkoholområdet. Rollen som nu tillsätts innebär mycket kontakt med nätverket, bland annat genom föreläsningar och olika former av mötesplatser. I rollen ingår också ansvar för teamet av IQ-inspiratörer runt om i landet.

IQ har ett stort nätverk och arbetar med många partners. Men antalet medarbetare är få, vilket innebär breda roller, möjlighet till direkt påverkan och snabba beslut. Det innebär också att alla på IQ har både strategiska och operativa uppgifter – och ett visst administrativt ansvar.

Projektledaren rapporterar till IQs VD och arbetar tätt med ansvarig för IQs Nätverk. Arbetsort är Stockholm och en del resor inom Sverige ingår. Tjänsten är på heltid och ett vikariat på 13 månader.

Om dig

För att vara aktuell för tjänsten har du relevant högskoleexamen, förslagsvis inom kommunikation eller folkhälsa. Vi tror också att du har minst 2 års erfarenhet av projektledning. Du är mån om att ge förutsättningar för andra att lyckas och utvecklas, och har erfarenhet av arbetsledning/coachning. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet från ideell sektor eller idéburen verksamhet och av att planera olika typer av arrangemang.

Eftersom rollen innebär en del textproduktion, som att skriva för webb och nyhetsbrev, samt att hålla föreläsningar, är det en förutsättning att du talar och skriver obehindrat på svenska.

Som person är du nyfiken, ansvarstagande och ser möjligheter i olika situationer. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har en god förmåga att planera och prioritera för att nå goda resultat. Vi värdesätter att du har ett starkt individuellt driv, men samtidigt tycker om och har lätt för att samarbeta med andra.

Det är en förutsättning att du är omvärldsorienterad och har ett intresse och engagemang i frågor som rör IQs uppdrag.

För att trivas i rollen behöver du:

-Förmåga att ta stort eget ansvar för ditt arbete.

-Lätt för att uttrycka dig - både i text och muntligt.

-Ledaregenskaper för att coacha och utveckla en grupp.

-Tycka om att tala inför andra.

-Ödmjukhet och lätt för att samarbeta, även med andra yrkesroller.

-Möjlighet att resa inom Sverige.

Så söker du tjänsten

Stämmer ovanstående in på dig och du vill bli en av oss – tveka inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev till kontakt@iq.se.

Har du frågor om tjänsten?

Kontakta IQs Vd Karin Hagman, karin.hagman@iq.se.

Sista ansökningsdag är 4 november 2018.

Välkommen med din ansökan!

• iq

IQ är en organisation som verkar för en smartare syn på alkohol. IQs verksamhet består av kommunikationsinsatser, rapporter och undersökningar inom aktuella alkoholfrågor samt ett rikstäckande nätverk av aktörer inom alkoholområdet. IQ är ett fristående dotterbolag till Systembolaget. Läs mer på IQ.se.