Pressinbjudan: Branschens gemensamma förnyelsearbete fortsätter på FiA-dagen 2013

Inom anläggningsbranschen drivs ett utvecklings- och förnyelsearbete mot en vision om mer väg och järnväg för pengarna samt stabil och uthållig lönsamhet i företagen. Just nu finns ett stort fokus på infrastrukturområdet samtidigt som kraven på utveckling och förändring är stora. Mer infrastruktur för pengarna, vilka krav ställer det på anläggningsbranschen? Det är temat för Catharina Elmsäter-Svärds inledningstal. Trafikverkets generaldirektör Gunnar Malm ger en återblick på FiA-projektets arbete. Därefter talar Anders Knape, ordförande i SKL, om utmaningar och behov.

Branschsamverkan för kompetensförsörjning – KIA – redovisas också under förmiddagens program. Under eftermiddagen finns flera parallella seminarier om aktuella och angelägna ämnen att välja på. NCCs miljöchef Christina Lindbäck är moderator för dagen.

Tid: Tisdagen den 12 mars, klockan 10.00–18.00

Plats: Quality Hotel Friends, Stora Bankettsalen, i anslutning till Friends Arena i Solna.

Ta del av hela programmet på FIA:s webbplats: www.fiadagen.se

Representanter från media är välkomna att närvara hela eller delar av dagen. För anmälan och mer information, kontakta kommunikationsansvarig Helena Gibson Ek, helena.gibson-ek@iqs.se, 070-375 80 90.